10 maj 2013

Dödsdrogen

Titel: Dödsdrogen
Originalets titel: Meltdown (2007)
Författare: Andy McNab, Robert Rigby
Översättare: Gabriel Setterborg
Antal sidor: 193
Utgivningsår: 2009
Förlag: Forum
Läst: 9/4-10/4

Första meningen: "Insatsstyrkan smög fram mot ingångarna i skydd av skuggorna och gjorde sig klar att anfalla."

En ny livsfarlig drog sprider sig som en löpeld i den kriminella undre världen. Vem ligger bakom dödsdrogen Meltdown? Tiden är knapp och den brittiska säkerhetstjänsten måste agera snabbt.
   Pojksoldaten Danny Watts och hans farfar, den före detta SAS-soldaten Fergus, har isolerat sig i en stuga i Kanada. Men snart bankar säkerhetstjänsten på deras dörr och de sugs än en gång in i en farofylld jakt. 
   Spåren leder dem till två skumma bröder som driver ett bussbolag och under täckmantel lyckas de infiltrera deras verksamhet. Där jobbar också den charmiga tjejen Storm, men vad döljer hon för Danny? Han behöver till sist all sin styrka när han ställs öga mot öga med den fiende han hoppades att han aldrig skulle behöva möta igen. 

Worst.Book.Ever. Det enda som faktiskt var bra med boken, var att den tog slut efter 190 sidor. Boken är tråkig, förutsägbar och den kräver att man läst tidigare delar. Dessutom innehåller den en massa tekniskt dravel om vapenmodeller och flygplansmodeller. Språket är urdåligt och den är väldigt trög att läsa.

Jag skulle inte ens rekommendera boken till min värsta fiende. Snacka om bortslösad tid!

Boken får av mig en 1:a. 

2 kommentarer:

  1. Jag har läst en bok av den här författaren och även om jag inte tyckte det var den sämsta bok jag någonsin läst så var den verkligen inte bra. Faktum är att jag inte ens kommer ihåg den, men jag satte en tvåa på den. Då var det alltså inte bara en tillfällighet, utan jag ska inte läsa något mer alls av honom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker då inte heller läsa mer av honom :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...