1 maj 2013

Månadsutvärdering April 2013



Lästa böcker i april:
Betvingade - Simona Ahrnstedt
Lyssna till ditt hjärta, Tara - Geraldine O´neill
I vargars följe - Stef Penney
Allt du kunde önska, Tara - Geraldine O´neill
Krokodiler talar inte svenska - Unni Lindell
Den röde prinsen - Timothy Snyder
Mord med ett leende - J.D. Robb

Lånade böcker: 6
Egna böcker: 1

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 5 

Antal läsa sidor: 2710
Medelbetyg: 3,8/5

Bästa första mening: "Sista gången jag såg Laurent Jammet stod han i Scotts handelsbod med en död varg över axeln." (I vargars följe). 

Bästa bok: Bästa bok är helt klart I vargars följe, den är helt magisk!
Sämsta bok: Mord med ett leende, den passade helt enkelt inte mig.

Jag trodde ärligt talat inte att jag hade läst så pass många böcker den här månaden. Är lite förvånad. Jag antar att påsklovet samt några andra lediga dagar gjorde sitt till. En riktigt bra läsmånad faktiskt. Fast jag är lite tveksam till hur maj kommer att bli, känns som att det kommer bli många skoluppgifter och lite läsning.

3 kommentarer:

  1. Flott oppsummering! Legg gjerne igjen en link hos meg i dag :)

    SvaraRadera
  2. Alla har läst många böcker i april i jämförelse med mig. Jag har verkligen haft en usel läsmånad. Maj kan bara bli bättre :))

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...