25 september 2013

5 frågor om Stål

Först blev jag förkyld och hade feber och sen så har det hänt en massa annat också som gjort mig väldigt orolig så jag har inte hunnit läsa något alls sen förra veckan så därför har uppdateringen varit ännu sämre än vanligt. Hoppas jag ska kunna komma in i gamla mönster igen snart.

Hur många kapitel har du läst i boken?
Jag ska börja på det 10:e kapitlet.

Vad var den första meningen i boken?
"I linsens suddiga cirkel stod gestalten nästan stilla, utan huvud."

Vad var den sista meningen i boken du läste?
"Det jag är och det jag skulle vilja vara".

Hur tycker du att boken verkar?
Ganska bra, jag tycker det är ganska ovanligt att läsa en bok från Italien och det märks att det är en annan kultur där. Jag tycker att språket är väldigt bra, det är gripande.Tycker dock att alla män i boken (hittills) verkar vara riktiga svin.

Vilken händelse är din favorit hittills?
Jag har ingen favorithändelse, men den som grep mig starkast är när pappan följer en av dem till sjukhuset.



2 kommentarer:

  1. Läste Stål i våras och tyckte den var ok. Håller med om att de flesta män verkar vara svin och kvinnorna har inte de lätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste verkligen försöka läsa i helgen, har inte läst annat än det jag måste... :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...