27 juli 2015

Har du läst...? - tag

Jag blev taggad Snowglitter att göra denna tag. Tack! Den verkar väldigt rolig och jag ska försöka att fylla i svaren så gott jag kan, tror inte att jag kommer kunna ha svar på alla, men vi får se!

Har du läst...

... en bok med snö på omslaget?
I vargars följe av Stef Penney

... en bok som handlar om krig?
Kodnamn Verity av Elizabeth Wein

...en bok som är skriven av en finsk författare?
Pappan och havet av Tove Jansson

...en bok som är över 800 sidor?
Svärdet och spiran av Ken Follett

...en bok som har ett spöke som huvudkaraktär/har en stor roll?

...en bok där någon av huvudkaraktärerna äger en affär?
Vickis vintagebutik av Isabel Wolff

... en bok där en av huvudkaraktärerna är fruktansvärt rik?
Är lite tråkig och svarar samma som Snowglitter: Femtio nyanser av honom av E.L. James.

...en bok som handlar mycket om djur?
Sagan om Isfolket av Margit Sandemo innehåller många (o)djur.

...en bok vars titel innehåller ordet "En"?
En sång från havet av Katherine Webb

...en bok som utspelar sig på hösten?
Höstoffer av Mons Kallentoft

...en bok som knappt innehåller några glada inslag?
Beror lite på hur man tolkar det där med glada inslag. Jag svarar nog Mörka platser av Gillian Flynn. Den innehåller inte speciellt många glada inslag!

...en bok som handlar om bröllop?
Nora Roberts Bröllopssvit-serie

...en bok som handlar om häxor?
Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

...en bok som utspelar sig på en ö?
Svarthuset av Peter May

...en bok som har en karaktär som du känner igen dig själv i?
En man som heter Ove av Fredrik Backman

...en bok som utspelar sig i rymden?
måste tyvärr passa på den här. Kommer inte på en enda bok jag har läst som utspelar sig i rymden.

...en bok som det finns ett mycket gammalt hus i?
Den glömda trädgården av Kate Morton

... en bok som handlar om en bokhandel?
Livet enligt Fikry av Gabrielle Zevin

...en bok som i titeln innehåller något av de fyra elementen? (eld, luft, vatten, jord)
Vattenänglar av Mons Kallentoft

Jag väljer att inte tagga någon speciell. Jag taggar ALLA som vill göra den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...