13 augusti 2015

The Big Bang Theory säsong 8

Handling
Leonard och Sheldon är båda briljanta fysiker och jobbar på Caltech i Pasadena, Kalifornien. De är kollegor, bästa vänner och rumskompisar, men deras vänskap testas ständigt, främst på grund av Sheldons kontrollerande, excentriska  sätt. De två är också vänner med kollegorna Howard och Rajesh. Sina dagar spenderar de fyra med att jobba, spela spel, kolla sci-fi-filmer och läsa serietidningar tillsammans. En dag flyttar Penny in i grannlägenheten, en vacker tjej och aspirerande skådespelare. Hon förändrar allt, och när hon så småningom blir en del av gruppen blir gruppdynamiken helt annorlunda. 

Den åttonde säsongen bestod av 24 avsnitt. I huvudrollerna ses bland annat Jim Parsons, Kaley Cuoco-Sweeting, Simon Helberg, Johnny Galecki, Kunal Nayyar, Melissa Rauch och Mayim Bialik.

Mina tankar
Jag älskar verkligen The Big Bang Theory! För det förstå så är det en väldigt rolig serie och för det andra så är den väldigt nördig och innehåller många referenser till t.ex. filmer, spel och naturvetenskap. 

Karaktärerna är väl mycket som gör att jag gillar serien. Jag älskar Sheldon, han är så fruktansvärt rolig samtidigt som han har en allvarlig och sårbar sida. Hans relation med Amy tycker jag också är väldigt intressant och i den åttonde säsongen tar de många stora steg.

Leonards relation med Penny är jag inte lika förtjust i. Den påminner väldigt mycket om Rachel och Ross från Vänner. Dessutom tycker jag att det märks att det finns problem i deras förhållande.

Den skådespelare som har gjort rösten till Howards mamma dog under säsongen och jag tycker de tog upp hennes död på ett fantastiskt fint sätt. Det kändes verkligen som att de respekterade och hedrade minnet av henne. Skådespelarna (speciellt Simon Helberg) porträtterade det mycket bra. 

Den första halvan av säsongen såg jag med svensk undertext, men den andra halvan såg jag med engelsk undertext. Egentligen är detta en serie som jag skulle vilja se med svensk text, eftersom den innehåller så många referenser. Det gick faktiskt över förväntan att se med engelsk text och jag upplevde inte heller att jag gick miste om några detaljer.

Säsongsavslutningen bjöd på många olika frågor och det ska bli intressant att se hur framtiden blir för karaktärerna. 

Just nu längtar jag verkligen efter säsong 9!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...