25 augusti 2015

Top Ten Tuesday 25 augusti: Top Ten Books On My Syllabus

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är Top Ten Books That Would Be On Your Syllabus If You Taught X 101. Först var jag tvungen att kolla upp vad "syllabus"  betydde och det betyder alltså kursplan. Det ämne som jag tänkte hålla mig inom är ungdomslitteratur och jag tänker inkludera både fantasy, dystopier och skönlitteratur. 

Jag kände att jag ville ha ett ämne/tema som var ganska brett och då föll valet på ungdomsböcker. 

1. Förr eller senare exploderar jag av John Green.

2. Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.

3. Divergent av Veronica Roth.

4. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart.

5. Boktjuven av Markuz Zusak.

6. Harry Potter av J.K. Rowling

7. Flyt som en fjäril, stick som ett bi av Elin Nilsson.

8. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs.

9. En ö i havet av Annika Thor.

10. I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell. 


2 kommentarer:

  1. Det verkar helt otroligt att jag faktiskt läst hälften av dessa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bästa ungdomslitteraturen är den som inte har någon åldersgräns! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...