5 november 2015

Brooklyn Nine Nine Säsong 1

Handling
Jake Peralta är begåvad nog att varken ha behövt arbeta hårt eller följa reglerna under sin karriär. Kanske är det därför han har lyckats gripa flest brottslingar av alla sina kollegor. Vad som är säkert är att han har varit bortskämd under hela sitt yrkesliv. Nu får polisstationen en ny befälhavare, Ray Holt, som är fast besluten att följa reglerna till punkt och pricka. Jakes kollegor tävlar mot varandra, sjunger karaoke, flörtar och blandar sig i varandras privatliv - men när allt kommer omkring är de goda vänner som tar hand om varandra. Samtidigt kämpar de till det yttersta för att skydda sina medmänniskor i Brooklyn.

Brooklyn Nine Nine vann dessutom två Golden Globe 2014. 

Säsong 1 bestod av 22 avsnitt. I huvudrollerna ses bland annat Andy Samberg, Terry Crews, Melissa Fumero, Stephanie Beatriz och Andre Braugher. 

Mina tankar 
Detta måste vara en av de absolut roligaste komediserier jag har sett på senaste tiden! För det första så älskar jag karaktärerna, de har alla sina sidor. Fast man lätt skulle kunna tro att det skulle bli väldigt löjligt att ha en komedi-serie om poliser så funkar det här oerhört bra. De är seriösa poliser och är dedikerade i sitt arbete.  De löser faktiskt brotten och det är tydligt att alla poliserna är vänner och faktiskt jobbar tillsammans och är ett bra team. 

Interaktionen mellan alla karaktärer är riktigt bra och det finns många bikaraktärer också som bidrar till humorn. Sen så gillar jag också att det faktiskt handlar om det arbete de gör och inte bara deras privatliv. Serien är otroligt lättsam och härlig att titta på samtidigt som den har sina mer allvarliga stunder. 

För mig så är det omöjligt att välja en karaktär, jag tycker om alla lika mycket och jag gillar att hela ensemblen får ta plats och ha sina egna historier. Den karaktärer som jag kanske tycker är allra roligast är Boyle, men även Jake är riktigt rolig.

Jag såg den här första säsongen på bara några dagar och ser väldigt mycket fram emot säsong 2. Känns som att det kommer kunna hända en del i den!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...