12 november 2015

Spänningsutmaningens november-bok

Tänkte att jag skulle presentera vad jag ska läsa för bok till Spänningsutmaningen i november. Det blir Nådastöt av Louise Penny. Författaren ingår dessutom i min Boktolva så jag får slå två flugor med en smäll.

Handling 
Det är vinter i Three Pines och byn ligger under ett täcke av snö. Den årliga curlingturneringen är i full gång på den frusna sjön när en fasansfull upptäckt görs: mitt bland åskådarna på isen ligger en förkolnad kropp.

Det kunde vara det perfekta brottet. Ingen har sett mordet begås och inga ledtrådar eller motiv verkar finnas. Men när kommissarie Gamache börjar nysta i offrets förflutna framträder en livshistoria fylld av mörka hemligheter. Och medan de isande vindarna drar in över byn märker Gamache att han har egna fiender och han är tvungen att ta reda på vem han egentligen kan lita på.



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...