17 november 2015

Top Ten Tuesday 17 november: Top Ten Quotes I Loved From Books

Top Ten Tuesday handlar idag om Top Ten Quotes I Loved From Books I Read In The Past Year Or So. Jag har väldigt dålig koll på citat från de böcker jag läser och det är inte så ofta som jag känner att språket sticker ut.

När jag läste Flyga drake tyckte jag den hade ett otroligt vackert språk, så jag hade helt enkelt tänkt dela med mig av några favoriter. 

1. "There are a lot of children in Afghanistan, but little childhood."

2. "For you a thousand times over".

3. "It always hurts more to have and lose than to not have in the first place".

4. "I wondered if that was how forgiveness budded; not with the fanfare of epiphany, but with pain gathering its things, packing up, and slipping away unannounced in the middle of the night".

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst Flygande drake, men blir sugen nu när du delar med dig av så många fina citat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde verkligen läsa den! Det är en riktigt bra bok med ett otroligt vackert språk :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...