3 november 2015

Top Ten Tuesday 3 november : Top Ten Debut Authors


Den här tisdagen är det ett ganska svårt ämne i Top Ten Tuesday. Ämnet är Top Ten Debut Authors Who Have Me Looking Forward To Their Sophomore Novel (because when you love a debut you just are ITCHING to get your hands on the author's second book) or Top Ten Sophomore Novels That I Loved Just As Much If Not More As The Author's Debut (no one hit wonders heeeere!)

Jag tycker detta verkar riktigt svårt, eftersom jag sällan håller kolla på debuterande författare men jag tänkte försöka mig på det andra alternativet och lista några böcker. 

1. Simona Ahrnstedt. Hennes debut Överenskommelser riktigt bra och hennes andra böcker har bara blivit bättre!

2. Mörka platser av Gillian Flynn. Jag tyckte att Flynns debut var bra, men både Gone Girl och Mörka platser är ännu bättre. 

3. Janusstenen av Elly Griffiths. Jag tyckte om Griffiths första bok om Ruth och fortsättningen på serien blir bara bättre och bättre. 

4. Scarlet av Marissa Meyer. Återigen en författare vars böcker bara blir bättre och bättre!

5. John Green. Jag har läst de flesta av Greens böcker och även om jag tyckte hans debut Efter Alaska var bra, så är det inget jämfört med The Fault In  Our Stars och hans andra böcker. 

6 kommentarer:

  1. Mörka platser tycker jag är Flynns bästa bok, hittills.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag också, den är faktiskt bättre än Gone Girl! ☺

      Radera
  2. Bra när serier utvecklas i rätt riktning. Eller författarskap i allmänhet om det är fristående böcker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, det är alltid roligt när en författare bara blir bättre och bättre :)

      Radera
  3. Dark Places hade jag också med på min lista som andra bok! Tycker den var bättre än Sharp Objects och Gone Girl

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...