3 maj 2016

Top Ten Tuesday 3 maj: Ten Childhood Characters You'd Love To Revisit As Adults

Dagens ämne i Top Ten Tuesday är Ten Childhood Characters You'd Love To Revisit As Adults. Jag tycker att detta är ett jättesvårt tema, men jag tänkte i alla fall lista några karaktärer som jag skulle vilja träffa igen från några utav mina favoritböcker när jag var liten. 

Kan säga att Astrid Lindgren kommer förekomma flera gånger!

1. Pippi.

2. Madicken

3. Lotta på Bråkmakargatan.

4. Alla barnen i Bullebyn. 

Och så några som inte har med Astrid Lindgren att göra:

5. Gänget från Fem-böckerna av Enid Blyton.

6. Gilbert och Linn från Laura Trenters deckarserie för ungdomar som skrevs tillsammans med illustratören Katrin Jakobsen. 

2 kommentarer:

  1. Pippi skulle jag väldigt gärna vilja se vad det blev av :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...