1 juni 2016

Läsplanering juni


Tänkte att jag skulle försöka planera min läsning för juni månad, tycker det är väldigt roligt att planera men sen är det inte alla gånger man kan följa sin planering men det är inte hela världen. Jag har inte semester förrän i juli och jag jobbar hela juni men förhoppsningsvis lär jag ju ändå hinna med att läsa några böcker. Den här månaden har jag försökt planera in två tegelstenar, så jag hinner nog inte läsa så många böcker men min målsättning är att läsa fem böcker i alla fall.

De två första böckerna jag har tänkt läsa är av författare som är med i min boktolva, Främlingen av Diana Gabaldon och Kampen om järntronen av George R.R. Martin. Båda är första delen i serier som jag har varit nyfiken på länge. Måste också erkänna att jag både är lite rädd och väldigt förväntansfull för de två böckerna! Och att storleken på böckerna är lite avskräckande också...

I spänningsutmaningen har jag tänkt läsa En mörkare himmel av Mari Jungstedt och Ruben Eliassen. Är aldrig fel med deckare, och en deckare som utspelar sig på Gran Canaria låter åtminstone väldigt somrigt.

Jag försöker ju också läsa lite hyllvärmare, som av någon anledning bara blir fler och fler, och jag försöker verkligen att bli bättre på att avsluta serier. Som hyllvärmare i juni tänkte jag läsa den fjärde delen i C.S. Lewis serie om Narnia och det är Caspian, prins av Narnia.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar Främlingen, så jag hoppas att du kommer att tycka om den :) Dessutom är Caspian, prins av Narnia riktigt bra så du får nog en härlig stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att Främlingen är en bok som jag kommer att tycka om, har flera av de ingredienser som jag brukar gilla. Sen är det bara att hoppas på att jag får gott om lästid!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...