23 juli 2016

20 snabba om sommaren

Denna enkät hittade jag hos Enligt O för ett tag sedan och då sade jag att jag skulle spara den ett tag. Nu har jag äntligen haft tid för att sätta mig ner och göra den.

Väljer du …
strut eller bägare? Brukar ofta föredra strut, fast det är lättare att äta ur en bägare.
rosévin eller bubbel? Dricker inte. 
Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Har  varken sett Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg i år, men jag har lite svårt för Lotta Engberg så därför Skansen. 
hav eller sjö? Föredrar sjöar!
pocket eller e-bok? Det händer att jag läser e-böcker, men jag föredrar fysiska böcker. 
deckare eller feelgood? Egentligen både ock. Men just nu känner jag mig mer sugen på deckare. 
fotbolls-EM eller OS? Tycker inte om fotboll, då därför OS som har en hel del lite udda sporter. Föredrar ändå vinter-os över sommar-os. 
tegelstenar eller tunnisar? Brukar tycka om tegelstenar när jag väl läser de, fast storleken kan ibland också avskräcka mig lite grann. 
Livet efter dig eller Independence Day 2? Har inte sett Independence day. Jag älskade ju boken,´och vill gärna se filmen men samtidigt så känner jag mig tveksam till att se den. Är så rädd att bli besviken.
Zlatan eller Ronaldo? Får man välja ingen? Klarar inte av Zlatan och Ronaldo vet jag knappt nånting om.
sol eller skugga? Blir för varmt i solen. 
film eller tv-serie? Ser hellre tv-serier, men önskar att jag såg mer film.
blåbär eller hallon? Älskar blåbär!
Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Har faktiskt börjat fastna lite för Håkan, han är kanske inte den bäste sångaren men texten och musiken är riktigt bra!
originalpocket eller filmomslag? Tycker inte om filmomslag! Kan verkligen förstöra ens bild av karaktärer.
nytt eller gammalt? Både och. Tycker om att blanda. 
slalomläsning eller en i taget? Brukar ha svårt för att läsa flera böcker samtidigt, men det händer
Facebook eller Instagram? Är mer inne på Facebook. Har instagram men det är väldigt länge sen jag använde det. 
skratta eller gråta? Gärna båda! Men när det gäller filmer så vill jag helst skratta och jag har inget emot det i böcker heller. Gärna böcker som både får en att skratta och gråta, typ En man som heter Ove eller The Fault In Our Stars
getingar eller myggor? Tycker det är otroligt obehagligt med getingar! Därför hellre myggor, även fast de verkar tycka om mig lite väl mycket... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...