1 juli 2016

Bokbloggsjerka 1-4 juli

Jag har precis kommit hem till min lilla by. Känns skönt att få vara ledig tre dagar och bara vara hemma och förhoppningsvis ta det lugnt. Idag var det en väldigt hektisk dag på jobbet så jag ser fram emot att få slappna. Tänkte i alla fall att jag skulle svara på bokbloggsjerkan nu.

Vilken är din relation till Arthur Conan Doyle skapelse? Har du läst böckerna? Har du någon favorit? Har du sett tv-serien/tv-serierna? Kort sagt, skriv om vad du vill så länge det har med Holmes och/eller Doyle att göra.

Jag har ingen relation till de böcker som har skrivits om Sherlock Holmes, men det är något som jag har varit nyfiken på länge men det har inte blivit av än i alla fall. Jag inbillar mig i alla fall att jag skulle tycka om de böckerna, så jag får kanske se till att testa att läsa något av honom någon gång. Jag har dessutom sneglat på en samlingsutgåva av Sir Arthur Conan Doyles böcker om Sherlock och det är så frestande att köpa den!

Tv-serien Sherlock älskar jag! För det första så är den grymt snyggt gjord med alla detaljer och de som spelar huvudrollen presterar också riktigt bra och relationerna mellan Holmes och Watson är väldigt intressanta.

Elementary har jag bara sett några avsnitt av, men det var en serie som jag först följde med stort intresse. Det kändes som en annan tolkning av Sherlock och det är en serie som jag kommer att återkomma till och se mer av.

16 kommentarer:

  1. det är väldigt intressant med Benedict Cumberbatch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han gestaltar Sherlock på ett väldigt bra sätt tycker jag.

      Radera
  2. Ju fler jerka-inlägg jag läser i dag, desto mer ensam känner jag mig ... som inte fallit för Cumberbatch. Tror jag bara hittat EN meningsfrände!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kan ju inte tycka likadant. Men skönt att du har en som tycker som dig!

      Radera
  3. Om du tycker om "Sherlock", tror jag nog du kommer tycka om böckerna om Sherlock Holmes också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror i alla fall att jag skulle göra det om jag skulle börja läsa dem.

      Radera
  4. Tycker definitivt att du ska läsa böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har väldigt stor lust till det, speciellt när jag ser många andras svar på jerkan den här helgen.

      Radera
  5. Jag är också Cumberbatch-frälst. Någon annan serie kan jag inte se sedan jag sett hans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är han också Sherlock. Såg delar av filmen, men jag tyckte inte riktigt att det kändes som Sherlock om jag ska vara ärlig.

      Radera
  6. Alla andra Sherlock-kopior har bleknat efter den nya serien, tycker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I och för sig har jag nästan bara sett Cumberbatch som Sherlock, men såg lite granna av filmen med Guy Ritchie och tyckte inte att det var någon större hit.

      Radera
  7. Böckerna är rätt lättlästa så det är bara att testa. Biblioteket brukar alltid ha några Sherlock. Men jag har också blivit sugen på att äga en Sherlock Holmes-bok och då gärna någon gammal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev verkligen inspirerad till att läsa Sherlock!

      Radera
  8. Jag gillade Elementary när jag väl började kika på den. Var osäker från början.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...