5 juli 2016

Länktisdag #6

1. På Facebook hittade jag en länk till Buzzfeed och ett test där de försöker lista ut din ålder baserat på några frågor om böcker. Min ålder blev 28 vilket inte stämmer. Testet finns här.

2. Beate på Bokbeate skrev ett väldigt bra inlägg om hur man ibland kan hamna i situationer där man måste försvara vad man läser för någon annan.

3. I DN hittade jag en intressant artikel om en läsande flicka i Afghanistan som har studerat engelska sedan hon var liten och försöker ta sig till USA för att studera.

4. Ytterligare en sak som jag hittade på DN. I lördags var det visst jordgubbens dag och de hade skapat ett quiz om just jordgubbar. Ett roligt quiz med både lätta och svåra (!) frågor.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag fick 16! Så jag misstänker starkt att det är en slumptalsgenerator bakom :).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...