3 september 2016

Månadsutvärdering augusti 2016

Lästa böcker i augusti:
1. Silvertronen - C.S. Lewis
2. Den sista striden - C.S. Lewis
3. Lilla Berlin: so last year - Ellen Ekman
4. Född till hjälte - Rick Riordan
5. Noveller för världens barn 2013
6. Stöld av babian - Anna Karolina
7. En god man - Reidar Jönsson
8. Mördar-Anders och hans vänner - Jonas Jonasson
9. Ensamfjäril - Gabriella Ullberg Westin
10. Från och med du - Mhairi McFarlane
11. Gideons ring - Carin Gerhardsen
12. Lilla Berlin 2: Mina vänner - Ellen Ekman

Manliga författare: 4
Kvinnliga författare: 5

Amerikanska författare: 1
Engelska författare: 2

Svenska författare: 6

Antal lästa sidor: 3418
Medelbetyg: 3.6

Månadens bästa bok: Född till hjälte
Månadens överraskning: Stöld av babian
Månadens besvikelse: Noveller för världens barn

Kommentar
Måste vara den bästa läsmånaden hittills i år! Mycket av det beror nog på att jag hade semester ungefär halva augusti och hade mer tid att ägna mig åt läsning och att det också var dåligt väder vissa dagar. Sen så har kvalitén på böckerna varit otroligt bra också! Blev ingen 5:a i betyg, men det var nära flera gånger. Har inte hunnit blogga om alla böcker än, men recensionerna är skrivna och färdiga att publiceras, men jag vill inte publicera alla på en gång utan sprida ut det lite grann.

Månadens bästa bok var riktigt svår att utse, jag läste så många bra böcker men till slut fick det bli Född till hjälte. Älskade verkligen hela berättelsen och jag hade svårt att sluta läsa den.

Månadens överraskning blev Stöld av babian, i början var jag lite skeptisk, främst på grund av språket men när jag hade vant mig med det så var boken riktigt bra och jag tycke mycket om huvudkaraktärerna.

Månadens besvikelse blev tyvärr noveller för världens barn, rätt så många av novellerna var medelmåttiga och det fanns bara ett par som var riktigt bra. Så den var lite väl ojämn för min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...