7 december 2016

Tv-serie: Hawaii Five-0 säsong 1

Handling
Steve McGarrett leder poliskåren som utreder öns mest svårlösta brott och försöker samtidigt lösa gåtan bakom mordet på sin legendomspunne far. I McGarretts team finns också laglydige Danny ”Danno” Williams, Chin Ho Kelly, före detta protégé till McGarretts far, samt den tidigare proffssurfaren KonoKalakaua som sadlat om till nybakad men råbarkad polis. Genom hela första säsongens alla 24 explosiva avsnitt är varje ny dag lika med trubbel i paradiset för Hawaiis främsta kriminalagenter.

Säsong 1 hade 24 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Alex O'Loughlin, Scott Caan, Daniel Dae Kim och Grace Park.

Jag såg klart säsongen 21 november.

Mina tankar
Jag såg några avsnitt av denna serie när den gick på tv för ett par år sedan, men sen slutade den visas på tv och då föll den i glömska tyvärr. Detta är en typ av serie som jag gillar! Det är action, brott som ska lösas och mycket humor.

Det som egentligen gjorde att jag fastnade för serien i första taget var introt. Det är väldigt catchigt och det är lätt att nynna med i det. Sen utspelar sig serien också på Hawaii, vilket känns väldigt exotisk och det är snygga miljöer, allt från storstadsmiljö till naturvyerna och det märks att Hawaii influerats av både väst och öst.

Mycket av humorn står Steve och Danny för. Dialogerna mellan dem är ofantligt roliga och bilscenerna tillhör mina favoriter. Även de andra i Five-0 gänget har mycket humor och det märks att de bryr sig om varandra.

Avsnitten är relativt fristående, men det finns en röd tråd genom hela serien och det är McGarretts sökande efter vad som egentligen hände hans far och vad han höll på att upptäcka. Under säsongen blandas mord, kidnappning och andra typer av brott som Steve och hans gäng måste lösa. Jag gillar blandningen och att det inte bara är mord. Sen dyker det också upp några avsnitt som är mer politiska och som jag också uppskattade.

Det är som sagt mycket action och humor. Polisarbetet är väl kanske inte så likt hur det kan vara i verkligheten, det är mycket biljakter och mycket vapen.

Jag fastnade verkligen i Hawaii Five-0 och jag såg gärna flera avsnitt på raken. Det är en lättsam och rolig actionserie som jag kommer att se mer av.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...