25 maj 2017

Tv-serie: The Big Bang Theory säsong 10

Handling
Leonard Hofstadter and Sheldon Cooper are both brilliant physicists working at Cal Tech in Pasadena, California. They are colleagues, best friends, and roommates, although in all capacities their relationship is always tested primarily by Sheldon's regimented, deeply eccentric, and non-conventional ways. They are also friends with their Cal Tech colleagues mechanical engineer Howard Wolowitz and astrophysicist Rajesh Koothrappali. The foursome spend their time working on their individual work projects, playing video games, watching science-fiction movies, or reading comic books.

After Sheldon's mother and Leonard's father share an evening together, everyone deals with an awkward morning the next day. Also, Penny's family arrives for the wedding ceremony, including her anxiety-ridden mother, Susan, and her drug dealing brother, Randall.

Den tionde säsongen hade 24 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Jim Parsons, Kaley Cuco, Johnny Galecki, Simon Helberg och Mayim Balik. 

Jag såg klart säsongen 12 maj. 

Mina tankar
Jag var oerhört besviken på den förra säsongen, allt det som jag hade tyckt om från början var borta och serien var inte ens rolig längre. Måste ändå säga att serien har tagit ett steg framåt, men den är långt ifrån att vara lika bra som den har varit.

Det var roligt att äntligen få se Pennys familj och de förvecklingar som blev när Penny och Leonard skulle gifta sig. Det finns vissa avsnitt som glimmar till och jag känner igen serien från förr, men många av avsnitten är riktigt bleka och jag känner mig aldrig riktigt engagerad för karaktärerna.

Sheldon och Amys relation tycker jag för det mesta om, jag tycker det är roligt att se Sheldon och Amys relation utvecklas och att de tar steget och flyttar in tillsammans. Säsongsavslutningen handlar också mycket kring Sheldon och Amy och det ska faktiskt bli spännande att se hur fortsättningen blir för dem. Det sista montaget var också riktigt snyggt.

I den här säsongen blir även Bernadette och Howard föräldrar. Hela storyn kring Bernadettes graviditet tyckte jag gjordes på ett bra sätt, tycker det var uppfriskande att se en blivande mor som inte alltid var överlycklig över sin situation och hur hon skulle vara som mamma. Gillar också att skaparna har bestämt sig för att aldrig visa upp deras barn, utan att vi bara hör deras barn, precis som de gjorde med Howards mor.

Trots att säsongen har 24 avsnitt är det väldigt få jag kommer ihåg, och det visar rätt tydligt vad jag tycker, den känns rätt intetsägande. Det finns några avsnitt där jag kan ana seriens forna glans, men jag har alltid en förhoppning om att det kommer bli bättre. The Big Bang Theory har även förnyats för två nya säsonger och jag hoppas att de på något sätt ska återgå till hur serien  brukade vara.


The Big Bang Theory säsong 8
The Big Bang Theory säsong 9

4 kommentarer:

  1. Det är en serie som jag faktiskt aldrig har fastnat för men vem vet, någon gång kanske ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De första säsongerna är mycket bättre :)

      Radera
  2. Älskar den här serien men har bara sett t.o.m. säsong 9.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I början älskade jag verkligen serien, gillar den lite mindre nu.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...