16 juni 2017

Helgens läsning

Fast jag jobbar i helgen har jag ändå tänkt försöka hinna med en del läsning mellan varven. Ska bli skönt att jobba den sista helgen före semestern, har bara 5 pass kvar innan det. Läsningen så här långt i veckan har varit riktigt bra. Leona: tärningen är kastad var en riktig sträckläsningsbok och var omöjlig att lägga ifrån sig. 

Igår började jag så smått med Mitt liv av Caitlyn Jenner då jag fått den som recensionsexemplar av förlaget. Skulle kanske inte själv ha valt att läsa den, men ibland ska man läsa böcker som inte hör till ens komfortzon. 

Funderar på att läsa en "vanlig" skönliltterär bok samtidigt att varva med, brukar ibland tycka det blir jobbigt att läsa sanna böcker eller fackböcker då det är betydligt tyngre läsning. I såna fall blir valet Förföljd av det förflutna. Jag brukar tycka om att läsa Nora Roberts ibland, det är ett säkert kort och man vet man får. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...