31 augusti 2017

Bokinköp augusti

Jag gillar att läsa de inlägg som handlar om böcker man köpt och fått, men jag är själv väldigt dålig på att visa upp vad jag själv har köpt eller fått, men jag försöker att bättra mig. Sen köper jag inte böcker speciellt ofta heller, så det blir ganska glest mellan dessa inlägg.

För ett tag gjorde jag en rejäl bokbeställning av engelska böcker som jag har varit nyfiken på länge, men som jag inte har kunnat få tag i via bibliotek eller som inte finns översatta.

De första böckerna som anlände var My true love gave to me av Stephanie Perkins som är en novellsamling som alla ska ha en anknytning till julen och andra högtider. Den andra boken är Farewell to the East End av Jennifer Worth, som är den tredje och avslutande delen i Jennifer Worths memoarer. Läste ju den första juli och blev helt tagen av den och jag vill verkligen läsa hela serien, men eftersom de inte kommer översätta den sista delen till svenska så får jag helt enkelt läsa den på engelska. 

Nästa bok som kom i ett eget paket var The Unexpected Everything av Morgan Matson. Jag läste hennes Fyra dagar, fyra nätter för några år sedan och föll som en fura för den. Har varit nyfiken på hennes andra böcker och då föll valet på den här, men jag måste erkänna att hundarna på omslaget har en hel del med saken att göra. 

Nästa böcker som kom i brevlådan var Someone else's Summer av Rachel Bateman och Stephanie Perkins antologi Summer days and Summer Nights: Twelve Holiday Stories

Jag beställde också hem A Court of Wings and Ruin av Sarah J Maas, eftersom jag äger de två tidigare delarna i serien. Har fortfarande inte ens läst första boken... 

Sen fick jag också hem Illuminae och Gemina av Amie Kaufman och Jay Kristoff. Har hört så himla mycket bra om dessa böcker och är väldigt spänd på att läsa dem. Sen är de ursnygga också!

Bones är som sagt en av mina absoluta favoritserier och så fort jag såg att den nordiska dvd-boxen kom var jag tvungen att beställa den. Får nog ta och se om serien från början någon gång. 



6 kommentarer:

  1. My true love gave to me var mysig att läsa till jul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min tanke är att jag ska spara den till jul :)

      Radera
  2. Ja de två böckerna på näst sista bilden ser verkligen snygga ut!

    SvaraRadera
  3. Håller på att försöka se Bones på Netflix, är i mitten av säsong 6 (de har tom säsong 11). Vissa serier som jag ser på blir ibland "bingewatch" och andra ser jag ett avsnitt då och då, och pga Bones har blivit en sån serie tar det tid att se den.

    Sara J Mass första bok i den serien har jag inte heller inte läst men den ligger och väntar, vad skulle du tycka om att läsa den tillsammans och diskutera den?

    Jag gör som du har gjort här, handlar mest böcker när jag inte kan få tag på dem på biblioteket, och då är det ju oftast oöversatta böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle vara jätteroligt att göra det! :) För mig var Bones en bingewatch

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...