25 oktober 2017

The Intimidating TBR Book tag


Jag har samlat på mig ganska många tags om böcker och läsande, men det är sällan jag gör några av dem. När jag  val svarar på sådana tycker jag det är riktigt roligt. Den här enkäten hittade jag hos Tickmicks bokblogg.

Känner mig lat idag och kommer inte att översätta frågorna. Om ni känner er sugna på att svara på frågorna så gör det gärna och lämna en kommentar också.

1. A book on your TBR pile that you haven't finished.
Det fördolda av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt hade jag tänkt läsa tidigare i år. Av någon anledning har jag inte kommit mig för att plocka upp den igen, men hoppas jag ska hinna läsa den innan året är slut då det är en serie som jag är riktigt nyfiken på.

2. A book you just haven't had the time to read
Väldigt många känns det som. En bok jag verkligen hade hoppats att jag hade hunnit  med är Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrick Backman.

3. A book you haven't read because it's a sequel
Jag ligger väldigt långt efter i flera serier, så jag skulle kunna räkna upp hur många böcker som helst. Den första jag kommer att tänka på är Heroine av Mons Kallentoft och Markus Lutteman som är den fjärde delen om Zack och jag har bara läst den första delen än så länge.

4. A book you haven't read because it's brand new
Den eviga elden av Ken Follett, som är den tredje i Katedralserien. Fick hem den får några veckor sedan och har inte hunnit börja med den än.

5. A book you read by an author you read previously but didn't really like
Jag var inte alls förtjust i Till skogs av Tana French, men är lite nyfiken på Otrygg hamn som är en del i samma serie.

6. A book on your TBR pile that your just not in the mood to read
Kommer faktiskt inte på något bra svar på den här frågan, just nu känns det som att jag vill läsa alla böcker som jag har på min TBR.

7. A book on your TBR you bought because of the cover
Brukar inte bry mig så mycket om omslagen, men när jag köpte Illuminae av Amie Kaufman och Jay Kristoff så spelade omslaget en viss roll. Det är dessutom ännu snyggare i verkligheten!


8. A book on your TBR pile that you haven't read because it's enormous
Outlander-serien av Diana Gabaldon. Äger alla böckerna, men har bara läst den första. Alla böckerna är också väldigt tjocka och det känns som att jag måste ha gott om tid för att läsa dem.

9. The book on your TBR you find the most intimidating
Just nu är det nog Ett litet liv av Hanya Yanagihara, i sommar har den verkligen blivit hyllad överallt och såklart blir jag nyfiken, men samtidigt blir jag då också så rädd för att bli besviken. Kommer försöka vänta med att läsa den tills hypen har blivit lite mindre.

4 kommentarer:

  1. Outlander-böckerna är verkligen tegelstenar! Jag vill gärna läsa om de böcker jag läst och sen fortsätta med de olästa men när det ska hinnas med vet jag verkligen inte!

    SvaraRadera
  2. Tags som denna är så bra för man tar ett steg tillbaka och får lite överblick på vad man har och vill läsa. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...