15 november 2017

Film: Familjen Addams

Handling
Familjen Addams är inte som andra familjer: de lever omringade av det makabra - till och med butlern är en avhuggen hand! Tack vare en stor förmögenhet är Addams inte vansinniga - bara excentriska. Lägger man därtill en korrumperad revisor, dennes lånehaj och en plan att maskera ut sig till familjen sedan länge förlorade onkel Fester, är det som bäddat för trubbel.

Filmen är 99 minuter lång och regisserad av Barry Sonnenfeld. I huvudrollerna ses bland annat Anjelica Huston, Raul Julia och Christoper Lloyd. Filmen hade svensk premiär 13 december 1991.

Jag såg filmen 11 oktober.

Mina tankar
Jag har sett bitar av denna film, men var sugen på att se denna i sin helhet och det passade ju bra i oktober också. Det är en oväntat mysig film som ger mig bra underhållning för en stund och får mig att skratta högt också.

Jag tycker den påminner en del om Hotell Transylvanien-filmerna och för min del så är det bara en fördel. Jag gillar också det gotiska temat genom filmen och musiken som påminner om betydligt äldre filmer.

Jag har aldrig sett tv-serien som denna film är  baserad på, men jag gillar ändå karaktärerna. Jag blir riktigt förtjust i flickan Wednesday och hennes bror som kommer på olika sätt att tortera varandra. Tycker även om Fester/Gordon, som jag lider med över hur han har blivit utnyttjad.

Sedan är den heller inte så lång, bara ca 1,5 timme och det är alldeles lagom och perfekt underhållning för en kväll.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...