8 november 2017

Tv-serie: The Mindy Project säsong 2

Handling
A young Ob/Gyn doctor balances her personal and professional life, surrounded by quirky co-workers in a small office. Newly engaged Mindy returns from her volunteer mission in Haiti to New York for emergency surgery, only to find a new doctor has taken her place. Meanwhile, Danny and Christina's relationship continues to deteriorate.

Säsong 2 hade 22 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Mindy Kaling, Chris Messina och Ike Barinholtz.

Jag såg klart säsongen 9 oktober.

Mina tankar
Det är några år sedan jag såg den första säsongen, men jag kom ändå ihåg relativt mycket från den. Sen så är avsnitten ganska fristående och när det behövs så görs det en snabb recap på vad som hänt tidigare.

Serien har sina ljusa stunder när man skrattar högt, men det är inte riktigt min typ av humor alla gånger. Ibland upplever jag serien som ganska så rörig och det blir inte lika roligt som det är tänkt. Den är ett underhållande tidsfördriv och det är skönt att man inte behöver  tänka alltför mycket heller, perfekt när man bara vill ha lite underhållning för stunden.

Jag hade gärna set att en del av de andra karaktärerna på kontoret fick mer utrymme, och att det inte bara är Mindy, Danny och Morgon som får ta plats. I den här säsongen får de också en ny medarbetare, Peter Prentice, och trots att han är något av en skitstövel så gillar jag honom när han börjar ta det mer seriöst.

Mycket av säsongen handlar om Mindy och Danny och det är väldigt mycket will they/won't they över det hela, det är intressant men tyvärr blir det alldeles för utdraget.

Jag gillade dock säsongsavslutningen och det ska bli  intressant att se den tredje säsongen.

The Mindy Project säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...