13 november 2017

Veckoplanering v.46


Förra veckan läste jag åtminstone några sidor varje dag, fast jag önskade att jag hade haft mer lästid. Just nu har jag ett jättesug efter att läsa, men jag känner att tiden inte riktigt finns och det är lite frustrerande att vilja så mycket men inte ha möjlighet.

Min veckoplanering för den föregående var alldeles för ambitiös, men förhoppningsvis är den här veckan lite lugnare, är ledig till helgen vilket ska bli skönt.

Jag läser lite varje dag/varannan dag ur Orange is the New Black av Piper Kerman. Jag tycker den är riktigt intressant, fast det blir lite för mycket namn att hålla reda på. Jag borde hinna läsa ut den i veckan.

Jag håller just nu på med flera böcker samtidigt, men min huvudbok är De öde fälten av Elly Griffiths. Har läst drygt 60% av boken nu och jag älskar känslan när jag läser den, det är som att återse gamla bekanta och jag bara njuter. Den borde jag också hinna läsa ut i veckan.

Jag har också börjat så smått med Kretsen av Maggie Stiefvater, början bådar gott och jag är väldigt spänd på hur Stiefvater kommer att föra berättelsen framåt. Har dock inte riktigt kommit in i boken än, men hoppas att jag ska hinna läsa ut även den boken.

Nästa bok jag borde börja med är De kommer att drunkna i sina mödrars tårar av Johannes Anyuru, riktigt nyfiken på den speciellt med tanke på att den är nominerad till Augustpriset. Har dessutom läst väldigt mycket om boken på olika bloggar som har väckt mitt intresse ännu mer.

Nästa bok jag verkligen måste påbörja är Rör mig inte! av Tahereh Mafi, är så nyfiken på den boken och jag vill gärna hinna läsa den. Den verkar i alla fall rätt lättläst så jag håller tummarna.

Jag har också tänkt försöka börja med Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie. Tog med den i min TBR då det kommer en ny film och till min glada överraskning ska den också diskuteras i Kulturkollos bokcirkel på Facebook.

Jag inser att  jag aldrig kommer hinna läsa ut alla dessa böcker men jag hoppas att jag ska hinna påbörja en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...