21 december 2017

Film: Ocean's Twelve

Handling
Danny Ocean och hans polare fixade 160 miljoner dollar med deras förra kupp. Men man kommer inte lika långt på 160 miljoner som man brukade. Och Vegas-pampen Terry Benedict är ute efter att få tillbaka sina slantar. Och en mystisk person förföljer Danny och hans team. Det är dags att sätta ytterligare en stöt i verket - eller stötar. I städer som Amsterdam, Paris och Rom.

Filmen är 125 minuter lång och regisserad av Steven Soderbergh. I huvudrollerna ses bland annat George Clooney, Brad Pitt och Julia Roberts. Filmen hade svensk premiär 17 december 2004.

Jag såg filmen 26 november.

Mina tankar
Jag såg den första filmen förra året och nu blev jag sugen på att se den andra. Att se en uppföljare är alltid lite speciellt, då har man oftare lite mer förväntningar på filmen och tyvärr blir jag lite besviken på denna film.

Skådespelarna är fortfarande bra, det är ju många kända med, men det är något som saknas för att den ska nå upp till samma nivå som den första filmen. Det kanske är något med själva storyn, det blir inte lika spännande eller underhållande, det är först mot slutet som det verkligen tar fort.

Jag upplever Ocean's Twelve mer som en komedi, det är gott om komik och det blir lite kul när Julia Roberts börjar spela sig själv. Dessutom dyker även Bruce Willis upp, vilket jag har ganska roligt åt.

Jag gillar ju heist-filmer, men jag tycker det är lite för lite action i denna och som sagt är det först i slutet som det blir bra.

Ocean's Eleven


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...