4 januari 2018

Mer julfilmer: Season Greetings och My Christmas Love

Handling
Darcy Blake has the perfect job - she works for Harrington House, a successful greeting card company, in the editorial department. Writing heart-felt, meaningful copy for cards is very important to Darcy, especially at Christmas, which was important to her as a young girl. She realizes that she is a bit out of step with her fellow millennials but that is fine with Darcy. Everything is about to change when William Harrington arrives at the company to take over from his grandfather and he has a very different view of the holidays.

Filmen är 90 minuter lång och regisserad av Allan Harmon. I huvudrollerna ses bland annat Laura Bell Bundy och Casey Manderson. Filmen hade premiär 11 december 2016.

Jag såg filmen 17 december.

Mina tankar
Detta var en ok julfilm, men inte mycket mer, Jag gillade huvudpersonen, även fast det ibland blev lite väl löjligt och slutet kändes bara för mycket. Jag tyckte det var kul att de utspelade sig på en firma där de gör kort av olika slag och jag önskade att det arbetet hade tagit större plats och att man hade fått lära känna Darcys kollegor lite bättre.

Season Greetings handlar inte bara om julen, utan även andra högtider får ta plats och jag gillar hur man i övergångarna oftast får se någon form av kort också. Början av filmen var absolut starkast och det fanns mycket humor där också, men mot mitten och slutet tappade filmen och den kändes bara löjlig.

Jag vet att det kanske inte låter som att jag tyckte om filmen, det gjorde jag ändå och jag gillade känslan i filmen. Den uppföljde sitt syfte att underhålla mig mycket väl.







Handling
A hopeless romantic who can’t ever seem to give a guy a real chance begins receiving each of the "12 Days of Christmas” as gifts anonymously at her door. As she tries to figure out who is sending the gifts, she begins to believe that the mystery suitor could finally live up to her expectations.

Filmen är 84 minter lång och regisserad av Jeff Fisher. I huvudrollerna ses bland annat Meredith Hagner och Bobby Campo. Filmen hade premiär 17 december 2016.

Jag såg filmen 18 december.

Mina tankar
Detta var en söt film, även fast det ibland blev lite väl klyschigt och sockersött. Man visste i princip redan från början hur den skulle sluta. I början hade jag lite svårt för huvudkaraktären och hur självcentrerad hon var, men till slut vande jag mig vid henne.

Det jag gillar med My Christmas Love är förutom den juliga stämningen att familjen får ta stor plats, både Cynthias syster och pappa får ta plats och jag gillade också att hon fick gåvor med julsången 12 Days of Christmas som tema. Från början var jag säker på vem det var som gåvorna kom ifrån, men det hela tog en oväntad vändning som jag tyckte mycket bra om. Det var inte bara förutsägbart.

De romantiska delarna av filmen kändes lite för stressat och framtvingat, det var så himla snabbt tempo så det kändes inte riktigt som man hängde med alla gånger.

Som sagt en mysig film att se vid juletid och som alla andra Hallmarks filmer är det bra underhållning för stunden, ibland tycker jag det är så skönt att få se något lättsamt och "fluffigt".

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...