15 februari 2018

Film: Table 19

Handling
Ex-maid of honor Eloise - having been relieved of her duties after being unceremoniously dumped by the best man via text - decides to hold her head up high and attend her oldest friend's wedding anyway. She finds herself seated at the 'random' table in the back of the ballroom with a disparate group of strangers, most of whom should have known to just send regrets (but not before sending something nice off the registry). As everyone's secrets are revealed, Eloise learns a thing or two from the denizens of Table 19. Friendships - and even a little romance - can happen under the most unlikely circumstances.

Filmen är 87 minuter lång och regisserad av Jeffrey Blitz. I huvudrollerna ses bland annat Anna Kendrick, Lisa Kudrow, Craig Robinson och Margo Martindale. Filmen hade svensk premiär 4 augusti 2017.

Jag såg filmen 29 januari.

Mina tankar
Jag hittade trailern på Youtube för ett tag sedan och blev intresserad av filmen. Jag är svag för komedier och filmer som handlar om bröllop på något sätt, dessutom hade den Anna Kendrick och Lisa Kudrow i huvudrollerna.

Att filmen handlar om ett par udda gäster på ett bröllop känns lite ovanligt, oftast brukar det vara brudparet som står i fokus. Samlingen som vi får följa har alla olika problem av varierande svårighetsgrad och det är fint att på något sätt se hur de kommer överens och hjälper varandra.

Jag skulle nog mer beskriva Table 19 som ett drama med komiska inslag, det finns några riktigt roliga scener. Från början kändes filmen ganska förutsägbar, men det hela tog en oväntad vändning som i slutänden blev riktig bra. Slutet var också fint och rörande.

Filmens manus tycker jag känns lite sådär, om jag ska vara ärlig men skådespelarna gör verkligen ett bra arbete och det har en fin kemi tillsammans. Jag föll särskilt för June Squibb och Anna Kendrick och det var kul att få se Lisa Kudrow från Vänner igen.

Allt som allt är Table 19 en underhållande film, inte alltför lång, och perfekt att se när man vill ha något mer lättsmält.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...