18 april 2018

Tv.-serie: Santa Clarita Diet säsong 1

Handling
Joel and Sheila are living an ordinary life as realtors when Sheila suddenly becomes ill and no longer has a pulse. With the help of their neighbor, they determine she is the Z-word: a zombie.

Den första säsongen har 10 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Drew Barrymore, Timothy Olyphant och Liw Hewson.

Jag såg klart säsongen 10 april.

Mina tankar
Detta var en serie som jag blev sugen på att se redan när jag såg trailern för den. Jag brukar inte lockas av det som marknadsförs som skräck, men som tur är detta mest en komedi. Serien bjuder på många skratt och är en trevlig verklighetsflykt.

Santa Clarita Diet har en lite speciell humor, men den passar mig verkligen. Det är en lättsam komedi och det hela blir mest absurt och galet. Under de 10 avsnitten hinner det bli mycket förvecklingar och med tanke på hur säsongen slutar så lär det bli mer nästa säsong.

Jag gillar kemin mellan Sheila och Joel, deras relation känns trovärdig trots att de får lite annorlunda problem. Även bikaraktärerna gör sitt till och framförallt alla grannar och grannfejder.

Jag vill inte gå in alltför mycket på detaljer, då det är roligare att se serien själv och upptäcka hur skruvad den är.

Detta blir en ganska kortfattad recension, men jag kan verkligen rekommendera serien om ni ännu inte har sett den.

Det bästa med säsongen
Att den är lättsam och härligt skruvad.

Det sämsta säsongen
Att det är så få avsnitt.

 

2 kommentarer:

  1. Den har jag tänkt att titta på verkar vara dags nu när jag har läst din recension.

    Har precis avslutat Rädda mig inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har 60 sidor kvar ungefär, så den blir nog snart utläst. Kolla in Santa Clarita Diet! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...