9 april 2018

Veckoplanering v.15


Läsningen förra veckan flöt på ganska bra och till helgen påbörjade jag några nya böcker. Den här veckan jobbar jag rätt intensivt, men jag hoppas att jag ska hinna med en del läsning också.

Mitt första mål för den här veckan får bli att avsluta de böcker jag har påbörjat i helgen. Det gäller främst Mindfulness för losers av Christoffer Holst och Gatukatten Bob av James Bowen. Båda är jättemysiga och härliga att läsa, men av helt olika anledningar.

I helgen påbörjade jag också Rädda mig inte av Tahereh Mafi, som jag läser tillsammans med Camilla. Har inte hunnit så långt i den än, men gillar verkligen språket i den och sättet den är skriven på.

Jag hoppas också att jag ska kunna påbörja några nya böcker. Först och främst vill jag börja med Rödhake, den tredje delen om Harry Hole. Jag tyckte den förra delen var riktigt spännande och jag hoppas att denna fortsätter i samma stil.

Förutom det så hoppas jag också att jag ska kunna påbörja en bok som jag har velat läsa hur länge som helst och det är Björnstad av Fredrik Backman. Jag är inte speciellt intresserad av ishockey, men vad jag har förstått så behöver man inte vara speciellt sportintresserad för att ändå gilla boken. Jag har otroligt höga förväntningar på denna så jag hoppas verkligen att de infrias.




3 kommentarer:

  1. Du kommer inte att ångra Björnstad! Kanske att du inte påbörjade den tidigare i så fall ;)

    SvaraRadera
  2. Björnstad är jättebra! Man behöver absolut inte ha ett hockeyintresse för att tycka om den :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...