2 maj 2018

Månadsutvärdering april 2018

Lästa böcker i april:
1. Flora Banks förlorade minne - Emily Barr
2. Mindfulness för losers - Christoffer Holst
3. Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
4. Gatukatten Bob - James Bowen

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 2

Amerikanska författare: 1

Engelska författare: 2
Svenska författare: 1

Antal lästa sidor: 1251
Medelbetyg: 3.5

Snyggast omslag: Gatukatten Bob

Månadens bästa bok: Rädda mig inte
Månadens överraskning: Mindfulness för losers
Månadens besvikelse: Flora Banks förlorade minne

Kommentar
En hyfsad månad ändå, fast det har varit en jobbig månad. Början av april var bra, men slutet av månaden var riktigt tung. Hoppas jag ska kunna läsa lite mer i maj. Böckerna var bra, men jag önskar såklart att jag hade läst fler.

Om månadens bästa: Så spännande! Ska bli intressant att se vad som händer i nästa del.
Om månadens överraskning: Hade inte förväntat mig att den skulle vara så bra.
Om månadens besvikelse: Början var bra, men det blev lite för mycket upprepningar.


Filmer och Tv-serier:
The Americans S4E1 - S4E4
The Big Bang Theory S11E19-S11E22
Brooklyn Nine Nine S5E14 - S5E18
Hawaii Five-0 S6E20 -S6E25 (säsongsavslutning)
The Mindy Project S3E1 - S3E21 (säsongsavslutning)
Santa Clarita Diet S1E1-S1E10 (säsongsavslutning)
Superstore S3E18-S3E21
Two Weeks Notice
Unge kommissarie Morse S5E1-S5E5
Wish I Was Here
Young Sheldon S1E17 - S1E20

Månadens bästa: Santa Clarita Diet
Månadens överraskning: Unge kommissarie Morse
Månadens besvikelse: The Mindy Project

Kommentar
Har sett en hel del serier i alla fall. Serierna har också varit riktigt bra så det var svårt att utse månadens bästa och överraskning. Det börjar närma sig flera säsongsavslutningar och det märks, ser särskilt fram emot säsongsavslutningarna av Superstore och Brooklyn Nine Nine.

Om månadens bästa: Oväntat bra, precis min typ av humor
Om månadens överraskning: Det femte avsnittet var så bra, med spioneri och mysterier
Om månadens besvikelse: Blev för mycket av Mindy/Danny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...